Inauguració Nou Hospital de Dia

Vall d’Hebron estrena el Parc d'atencions, un model pioner a Espanya d'atenció integral als nens i nenes amb càncer.

Barcelona, 14 de juliol de 2015. El nou Hospital de Dia d'Oncologia i Hematologia Pediàtrica de l'Hospital Maternoinfantil Vall d’Hebron, que s'ha presentat en públic, neix amb l'objectiu d'ampliar l'espai disponible per als tractaments ambulatoris dels nens i nenes amb càncer, per oferir-los una atenció de més qualitat i un espai més confortable, dotat de l'última tecnologia, on les famílies puguin sentir-se com a casa. Una part important dels pacients que atén aquest servei, de referència a Espanya, provenen de fora de Catalunya.

La Fundació Small va apostar per aquest projecte i durant més de quatre anys ha estat treballant per fer realitat aquest nou espai, que compta amb l'impuls de la Fundació Joan Ribas Araquistain, l'Obra Social ‘la Caixa’ i la Fundació Vila Casas. Gràcies especialment a aquestes fundacions, i al suport de molts particulars i empreses s'han aconseguit els 1,6 M€ que s'han invertit en el projecte.

Les noves instal·lacions amplien de 100 a 500 els metres quadrats destinats a aquest espai i tripliquen la capacitat de l'anterior Hospital de Dia, amb 12 punts de tractament i quatre consultes, una unitat d'assajos clínics, una sala d'exploracions amb suport d'anestèsia i un espai perquè puguin ingressar els nens en situació d'immunosupressió. Tot amb la més avançada tecnologia.

A la inauguració del nou espai han assistit el conseller de Salut, Boi Ruiz; el director gerent de l'Institut Català de la Salut, Pere Soley; el gerent de la Regió Sanitària de Barcelona, Oriol Morera; el gerent del Consorci Sanitari de Barcelona, Jaume Estany; la comissionada de Salut de l'Ajuntament de Barcelona, Gemma Tarafa; el gerent de l'Hospital, Vicenç Martínez Ibáñez; el president de la Fundació Joan Ribas Araquistain, Santiago Mercadé; el director general de la Fundació Bancària La Caixa,

Jaume Giró; el president de la Fundació Vila Casas, Antoni Vila Casas, i el cap del Servei d'Oncologia i Hematologia Pediàtriques de l'Hospital, Josep Sánchez de Toledo, entre uns altres així com familiars i amics de la Fundació Small i nens afectats per aquesta malaltia. La nota festiva de la inauguració l'han posat les actuacions de la Raval’s Band, el Màgic Andreu, Joana Andreu i Somriures sense Fronteres en la Plaza Messi situada davant de l'Hospital Maternoinfantil.

L'esdeveniment va ser cobert pels principals mitjans de comunicació del país:

TV’s: 8TV, TVE, Tv3, BTV

Ràdios: Cadena Ser, RAC1, COPE, Ràdio Nacional, Catalunya Radio, Onda Cero (per telèfon)

Premsa escrita: El Periódico, La Razón, La Vanguardia, El Punt-Avui, IMMédicohospitalario, El País

Agencies: EuropaPress, EFE, ACN