15 de febrer de 2024: Dia Internacional del Càncer Infantil

El proper 15 de febrer se celebra el Dia Internacional del Càncer Infantil, que té com a objectiu conscienciar sobre la malaltia i expressar suport a les nenes, nens i adolescents que la pateixen, als supervivents i també a les seves famílies. L'impacte d'aquesta malaltia implica anys de vida perduts, desigualtats i dificultats econòmiques, que és necessari canviar.

Cada any es diagnostica càncer a prop de 280.000 nenes, nens i adolescents a tot el món, sent una de les principals causes de mortalitat entre els menors de 19 anys. Als països desenvolupats, més del 80% dels nens afectats de càncer es curen, però aquesta taxa baixa al 20% als països menys desenvolupats.

Com celebrar el Dia Internacional del Càncer Infantil

Són molts els nens que en aquests moments estan rebent tractament mèdic en diferents hospitals i centres de salut de tot el món. Una de les maneres de celebrar aquest dia és fer costat a les associacions que els visiten per a portar-los un somriure i una paraula d’ànim o a projectes com el de Realitat Millorada, que estan duent a terme Fundació A. Bosch, Fundació Aladina i Fundació Small.

El projecte Realitat Millorada és un model de col·laboració público-privada que vol convertir a l'Hospital Vall d'Hebron en la institució de referència de Catalunya amb la millora de les condicions hospitalàries de les nenes, nens i adolescents que pateixen càncer. I per a aconseguir-ho, continuen avançant, a bon ritme, les obres per a construir una nova Àrea d'Hospitalització d'Oncologia i Hematologia Pediàtriques.

Una altra manera de mostrar el suport és a través del llaç daurat, un símbol que representa la fortalesa i esperança per als nens amb càncer. Són moltes les organitzacions, públiques i privades, que mostren aquest símbol, però és important que tingui més transcendència per a aconseguir sensibilitzar a la societat.

Com col·laborar amb Fundació Small i el projecte Realitat Millorada

Des de Fundació Small col·laborem estretament amb els hospitals per a tractar de millorar els serveis d'oncologia infantil que ofereixen als pacients. La qualitat dels principals hospitals públics és excel·lent, però sempre hi ha coses que es poden millorar i els nostres esforços se centren a recollir diners privats per a cobrir detalls importants per als pacients.

Pots entren en l'apartat de "Donacions | Regal Solidari" per a fer una aportació, sigui puntual o periòdica, o fer ús de "La Invitació Solidària", una eina amb la qual pots dissenyar invitacions, per a tota mena de celebracions, i que els assistents facin una donació a la Fundació Small. També pots contactar amb nosaltres i estarem encantats de resoldre qualsevol dubte que puguis tenir.

I, encara que les obres de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron ja estan en marxa, no s'ha completat la inversió total pressupostada, per la qual cosa continuem necessitant més aportacions. Les opcions de col·laboració són vàries:

· Fer una donació directament
· Comprar unes ulleres de Realitat Millorada, bé de manera individual o en paquets de 5, 10 o 25 unitats
· Comprar el rellotge solidari, amb el qual podràs controlar el teu exercici i el teu descans, i que van a joc amb les ulleres
· Celebrar la vida amb Realitat Millorada

I si tens qualsevol dubte sobre la "Realitat Millorada", pots escriure'ns a través de la pàgina de contacte del projecte i et respondrem al més aviat possible.

Recolzem junts el Dia Internacional del Càncer Infantil!