Estrena del documental: "ARI, una història d'amor i vida"

Fundació Small va assistir a l'estrena del documental "ARI, una història d'amor i vida", que explica la vida d'Ariana Benedé. Quan estudiava 2n d'ESO va ser diagnosticada amb leucèmia limfoblàstica aguda a l'Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona. A partir d'aquest moment, la família va voler conèixer quins tractaments podien fer front a la malaltia i van conèixer la teràpia CAR-T, que només estava disponible als Estats Units.

Tal com explica la seva mare, Àngela Jover, "Ari va ser un exemple de lluita i motivació per a moltes persones. La seva personalitat plena d'energia positiva, la seva força interior i la seva solidaritat van ser el motor per a impulsar un projecte que, amb el temps, s'ha convertit en esperança per a molts".

Desgraciadament, l'Ari no va poder beneficiar-se del tractament CAR-T, però la seva lluita incansable va permetre que altres pacients tinguessin aquesta oportunitat, i avui dia ja és una realitat. L'Àngela Jover va donar l'impuls decisiu que va propiciar l'inici de l'assaig clínic CAR-T ARI-0001.

Els fons recollits van permetre iniciar els tractaments de CAR-T

El Projecte ARI va permetre recaptar els recursos econòmics necessaris perquè l'Hospital Clínic Barcelona pogués començar a dur a terme tractaments de CAR-T. El 10 de febrer de 2021, l'Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) va aprovar l'ús d'aquest medicament com a teràpia avançada per a pacients majors de 25 anys que pateixen leucèmia limfoblàstica aguda resistent als tractaments convencionals.

CAR-T ARI-0001 és el primer tractament d'aquest tipus desenvolupat íntegrament a Europa. En paraules del Dr. Josep M. Campistol, director general de l'hospital: "L'autorització excepcional d'ús per part de la AEMPS suposa una fita al nostre país, ja que és el primer tractament amb cèl·lules modificades genèticament que l'aconsegueix. Ha estat possible gràcies a l'esforç conjunt de professionals i investigadors i hem comptat amb l'impuls de la societat a través del Projecte ARI".

A més del CAR-T ARI-0001, també s'han desenvolupat el ARI-0002h, per al mieloma múltiple, i el ARI-0003, per al linfoma. Recentment, s'han acabat els estudis preclínics amb el CAR-T ARI-0007, per al tractament de la leucèmia limfoblàstica aguda T, i aviat començarà un assaig amb el CAR-T HER2, per a fer front al càncer de mama.

Ajuda'ns a millorar el servei d'oncologia dels hospitals

Els fons recollits a través del Projecte ARI han permès iniciar els tractaments de CAR-T, de la mateixa manera que la recaptació obtinguda amb la "Realitat Millorada" ha fet que hagin iniciat les obres de construcció de la nova Àrea d'Hospitalització d'Oncologia i Hematologia Pediàtriques de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron.

Si vols col·laborar amb la Fundació Small, pots fer una aportació o preparar una "Invitació Solidària" des de l'apartat de "Donacions | Regal Solidari". I si tens qualsevol dubte, contacta amb nosaltres i resoldrem tots els teus dubtes.

També pots aportar el teu gra de sorra en les obres de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron. Pots col·laborar a través de les següents opcions:

· Fer una donació
· Comprar les ulleres de "Realitat Millorada"
· Comprar el rellotge solidari
· Celebrar la vida amb "Realitat Millorada"

Si tens qualsevol dubte sobre la "Realitat Millorada", tens a la teva disposició la pàgina de contacte del projecte i estarem encantats d'atendre't.

Moltes gràcies a tots per la vostra col·laboració!